Kutatási infrastruktúra

A JKK rendelkezik a tevékenységéhez szükséges kutatási infrastruktúrával, amelynek részét képezi két villamosgép-vizsgáló próbapad is. A próbapadok alkalmasak motor- és hajtóművizsgálatok elvégzésére, üresjárati, rövidzárási, terheléses mérésre, nyomaték–fordulatszám jelleggörbék mérésére, hatásfokmező meghatározására. A moduláris építésmódnak köszönhetően különböző típusú, méretű és feszültségszintű motorok vizsgálhatók rajtuk.

Mindkét mérőrendszer autonóm működésre képes, megvalósíthatók rajtuk előre definiált automatikus ciklusok, például villamos hajtásrendszer vizsgálata valós időben futó járműszimuláció alapján.


NAGY TELJESÍTMÉNYŰ VILLAMOS FORGÓGÉP MÉRŐRENDSZER

  • Maximális tápfeszültség: 600 V DC
  • Maximálisan mérhető nyomaték- és fordulatszám-tartomány: ±1000 Nm, ±12000 ford/perc
  • Maximálisan mérhető áram- és feszültségtartomány: ± 1000 A, ± 1000 V
  • A rendszer képes a visszatápláló fékezésre, így a külső villamos hálózatból csak a veszteségeket kell fedezni.
  • A próbapad irányítása és a mérésadatgyűjtés valósidejű számítógépen történik, ami kezeli a szenzorillesztő perifériákat, valamint valósidejű operációs rendszert futtat, amire az irányítási funkciók mellé kiegészítő funkciók (pl. valósidejű járműszimuláció) integrálhatók.


KÖZEPES TELJESÍTMÉNYŰ VILLAMOS FORGÓGÉP PRÓBAPAD

  • Maximális tápfeszültség: 48 V DC
  • Maximálisan mérhető nyomaték- és fordulatszám-tartomány: ±100 Nm, ±6000 ford/perc
  • Maximálisan mérhető áram- és feszültségtartomány: ± 100 A, ± 48 V
  • A rendszer képes a visszatápláló fékezésre, így a külső villamos hálózatból
  • csak a veszteségeket kell fedezni.
  • A próbapad irányítása és a mérésadatgyűjtés valósidejű számítógépen történik, ami kezeli a szenzorillesztő perifériákat, valamint valósidejű operációs rendszert futtat, amire az irányítási funkciók mellé kiegészítő funkciók (például valósidejű járműszimuláció) integrálhatók.


KIS TELJESÍTMÉNYŰ VILLAMOS FORGÓGÉP PRÓBAPAD

2 kW-nál kisebb teljesítményű villamos gépek vizsgálatára alkalmas. Gyors, közepes pontosságú mérések végezhetők legfeljebb 50 V DC feszültséggel, akkumulátorrendszerről táplált motorokon. A mérésvezérlés számítógéppel történik, a mérésadatgyűjtés automatikus. A legnagyobb mérhető nyomaték 200 Nm, a legnagyobb fordulatszám 5000 ford/perc.


NYITOTT ARCHITEKTÚRÁJÚ, SAJÁT FEJLESZTÉSŰ VILLAMOS JÁRMŰVEK

A JKK által fejlesztett járművek saját hajtás-, irányítás- és kommunikációs rendszerekkel működnek, és lehetőséget adnak idegen hajtáselemek (pl.: motor, hajtáselektronika, energiatároló) beépítésére és kipróbálására.

E-VAN

  • Dízel-villamos hibrid tehergépkocsi saját fejlesztésű 2x30 kW teljesítményű szinkronmotorokkal, járműirányítási és kommunikációs rendszerrel.
  • Saját fejlesztésű 400 V, 40 Ah energiatároló rendszer, összesen 16 kWh tárolókapacitással, 50 V-os, cserélhetőlítiumcellás akkumulátorcsomagokból felépítve.

SZELECTRA

  • L7e kategóriájú, tisztán villamos hajtású kétszemélyes városi jármű saját fejlesztésű 15 kW teljesítményű állandómágneses szinkronmotorral és motorvezérlő rendszerrel.
  • Saját fejlesztésű központi járműirányítás, kezelő- és kijelzőrendszer.

SZENERGY - SZELECTRICITY

  • Shell Eco-marathon városi, akkumulátoros (urban concept, battery electric) kategóriában induló versenyautó, amelynek minden főegysége saját fejlesztésű.
  • Külső forgórészes, állandómágneses kerékagymotor, mezőorientált motorszabályozó rendszer, 48 V 12 Ah cserélhető lítium akkumulátorcsomag,  központi járműirányítás, telemetria, vezetéstámogató rendszer, saját fejlesztésű LIN-O-DC és CAN kommunikáció, saját tervezésű váz és karbon karosszéria, futómű.